Som små lamm ! 29 maj 2009

Hej alla !
Idag har jag och min vän Malte inte gjort husse i huset glad. Förra året köpte han ett nytt äppelträd... ni anar vartåt det lutar va??
- Vad konstigt äppelträdet ser ut..säger den äldre dottern. Helt kalt nedtill men de utblommade delarna upptill var kvar.
I ren förtvivlan och ilska sliter husse av trädet mittitu och deklarerar hur onödigt det är att plantera nytt med getter  i hushållet..  Men efter en stund har ilskan lagt sig, och när vi tittar närmare på trädet kommer nya bladskott upp på stammen, så Kanske, kanske tar det sig efter en rejäl beskäring....som kanske gör gott vem vet?!!!
Det hann i allafall blomma vackert en första vår.
Trots husses ilska somnade vi iallafall som små lamm i hagen på kvällen....och var så snälla och kelsjuka dagen efter.....en get förstår nog mer än vad många tror...


OPS: Inte vårat träd !  


Kommentarer
Postat av: Weronicha Svaleng

Heja Balder, busa på bara.

Det där med äppelträd har du efter far din. ;-)



Tyvärr måste jag berätta att din mamma (som hade flyttat hemifrån förra sommaren)dog i lördags i en tragisk olycka. Men pappa och övriga släkten mår fint här hemma i de nystängslade hagarna. Alla hälsar.



Många kramar från din uppfödare.

2009-05-30 @ 01:14:04
Postat av: balder

Kul att du följer mina eskapader. Idag är så varmt så nu ligger jag och Malte o pustar i skuggan, vi har gått o betat hela dagen...tråkigt med min mor...men sånt är livet...det går vidare.....ha en trevlig fortsättning på helgen...i solen.

2009-05-30 @ 18:59:06
URL: http://http:/
Postat av: Balder

Åh vad tråkigt med min mamma. Idag har varit så varmt, ligger i skuggan och pustar nu med Malte bredvid mig, vi har betat hela dagen,,massa goda gröna godsaker.....Slickar lite på saltstenen....och njuter av försommaren...

2009-05-30 @ 19:08:43
URL: http://baldershage.blogg.se/
Postat av: ville

vad malte och balder för ras? fina är dom iaf.

2009-06-03 @ 17:14:30
URL: http://lungarden.blogdog.se
Postat av: Balder

Åh visst är dom goa, det är göingegetter..... Kikade in på din sida oxå, era getter är oxå jättefina. ..Och är det du som målar så himla fint....?!

2009-06-03 @ 19:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0